CRM-software is het geheim achter jouw verhuisfirma

Na een telefonisch intakegesprek waarbij je het hebt over de moeilijke bereikbaarheid en de beperkte parkeermogelijkheden stuur je later nog even een mailtje om te vragen of de verhuisfirma ook verpakkingsmateriaal kan voorzien voor jouw schilderij. Een week later volgt een nieuw telefoontje want die piano blijkt nooit de trap af te kunnen en een verhuislift is noodzakelijk. Verhuizen is een spannend moment en je bent heus niet de enige die om de haverklap contact opneemt met de verhuisfirma. Heb je je ooit afgevraagd hoe ze desondanks alles in goede banen leiden? Nou: daarvoor gebruiken ze CRM-software.

Wat is CRM-software?

CRM software wordt gebruikt om het klantenbeheer efficiënter en eenvoudiger te maken. Alle klantgegevens zijn dan ook centraal raadpleegbaar, net zoals de eerdere contacten. Jouw verzoeken komen meteen in het systeem terecht waaruit de verhuizers dan een extract kunnen downloaden. Hierdoor stellen ze de verhuiswagen samen, weten ze waar ze op moeten letten en hoeven ze nooit iets te vergeten. En dat zonder dat je de verhuizers ooit aan de lijn hoeft te hebben!

CRM voorkomt logistieke problemen

De CRM-software kan eenvoudig worden gekoppeld aan andere systemen. Het feit dat jij extra verhuisdozen vroeg wordt dus niet alleen geregistreerd, maar wordt meteen ook gecommuniceerd met de ERP-software. Zo gaat het systeem na of er nog voldoende verhuisdozen voorradig zijn en plaatst het eventueel automatisch een bestelling bij een van de leveranciers. Uiteraard is alles in de CRM-software opvolgbaar en staan de verhuisdozen netjes klaar op het moment dat de verhuiswagen uit het depot vertrekt. Ook dat zorgt ervoor dat je nooit voor onaangename verrassingen komt te staan!

CRM-software biedt waardevolle inzichten

Toch hoef je niet altijd alle informatie door te spelen. Zo weten de verhuizers soms ook zelf dat er in jouw gebouw een draaitrap aanwezig is en dat ze dus compacte verhuisdozen moeten voorzien. En dat terwijl de vorige verhuisopdracht in jouw gebouw misschien tien jaar geleden plaatsvond!

Natuurlijk sta je dan versteld, maar die kennis komt uiteraard niet uit het niets. Omdat alle informatie in de CRM-software wordt opgeslagen, kan het ook eenvoudig worden geraadpleegd. Zo kunnen eerdere opmerkingen over jouw straat of gebouw mee in de extract worden opgenomen. Daarom zal men ook na jouw verhuizing misschien wel een aantal bijzonderheden in het dossier noteren. Dat helpt de verhuisfirma bij toekomstige opdrachten.

Processen verlopen automatisch en correct

Waarschijnlijk ontvang je de dag voor jouw verhuizing nog even een herinneringsmail. Die herinneringsmail wordt niet stiekem door een echte medewerker verzonden. Zelfs niet wanneer Marieke haar naam onderaan de mail verschijnt.

Omdat afspraken in de CRM worden ingegeven, kan het systeem ook afspraakbevestigingen en herinneringen uitsturen. Ook op andere vlakken is die automatisering merkbaar. Zo worden vroeger aangemaakte offertes gebruikt waardoor je met één enkele klik een factuur kan genereren die vervolgens ook automatisch wordt opgevolgd.

Waar verhuisfirma’s zich vroeger beperkten tot vrachtwagens, verhuisliften en verhuisdozen zijn ze vandaag de dag uitgegroeid tot logistieke experts die diverse IT-snufjes onzichtbaar aanwenden. Dit alles resulteert uiteraard in een fikse tijdsbesparing en logistieke vereenvoudiging, waardoor verhuisfirma’s steeds competitiever zijn geworden. Ook jij plukt er met andere woorden de vruchten van, zowel wat de prijs als de dienstverlening betreft.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *